Det Danske Drengekor

Fra august 2023 er Det Danske Drengekor flyttet ind i Lindevang Kirke og indgår i kirkens kor-portefølje og det musikalske program.

Alle nysgerrige drenge er velkomne til at prøve at synge med i Spirekor og Juniorkor. Det Danske Drengekor går allerede her i foråret i gang med at besøge skolerne på Frederiksberg og fortælle om denne nye mulighed. Optagelse direkte i Koncertkoret, der består af drenge i alderen 9-14 år, kan ske efter en optagelsesprøve.

Det er Det Danske Drengekors mission at skabe en sammenhængende korskole med fokus på fællesskab og dannelse, som giver mulighed for at have sangen med sig hele livet, fra korskolen op gennem koncertkoret og videre derfra til de unge mandskor og blandede voksenkor.

Korets historie
Det Danske Drengekor blev grundlagt i 1943 og har en lang tradition for klassisk korsang. Koncertkoret optræder med et bredt repertoire i samarbejde med mange forskellige partnere – fx til kirkekoncerter, i tv-shows, reklamefilm og ved større events – og så er de også en del af børnekoret på Operaen på Det Kongelige Teater.

Koret er en forening, men tilknytningen til kirken giver drengene et indblik i den kristne, musikalske tradition ved deltagelse i højmesser og gudstjenester henover året. Det Danske Drengekor er drevet på frivillig basis med en professionel musikalsk ledelse. Korets dirigent Emil Ritter og leder Charlotte Faurschou udgør korets faste ansatte og står for den daglige drift af koret.

Hans Kongelige Højhed Prins Joachim er protektor for Det Danske Drengekor.

Kontakt: Daglig leder Charlotte Borchorst Faurschou cf@detdanskedrengekor.dk
Læs mere: www.detdanskedrengekor.dk