Hvem er vi?

Luftfoto af Lindevang kirke

Lindevang Kirke ligger ved Peter Bangs Vej, ca. 100 meter vest for Dalgas Boulevard.

Den røde murstensbygning fra 1926 er i sig selv et besøg værd – ikke mindst på grund af det karakteristiske tøndehvælv i træ og Jens Urups dramatiske freskomaleri.

Børn og unge

Lindevang Kirke danner ramme om mange forskellige aktiviteter: Hvis du lige er blevet far eller mor og overvejer at få dit barn døbt, så kan det ske om søndagen eller ved dåbsgudstjenesten den sidste lørdag i hver måned 11.00.

Hvis du er på barsel, så tilbyder vi babysalmesang om onsdagen.

Kor, koncerter, musik

Det er også en god idé at holde øje med vores hjemmeside og abonnere på vores nyhedsbrev, hvis man er interesseret i klassisk og/eller rytmisk musik.

Kirken huser både det rytmiske kor Vocalicious og Det Danske Kammerkor. Begge kor øver og opfører koncerter i kirken, og derudover er der mange andre spændende musikere, der lægger koncertvejen forbi Lindevang.

Desuden byder Lindevang Kirke naturligvis på søndagsgudstjeneste 10.30 for den, der gerne vil synge gamle og nye salmer, lytte til musik/korsang og høre en vedkommende prædiken.

Og hvis du gerne vil møde andre og synge sange fra Højskolesangbogen, så er der hver fredag fællessang i Mødestedet på 1. sal.

Stilhed og fordybelse

For den, der søger stilhed og fordybelse er der meditativ time hver tirsdag 17-18 og skriftemål sidste søndag i hver måned 10.15.

Det sker